metody i techniki badań społecznych i pedagogicznych
Założenia i cele: W trakcie kursu słuchacze poznają metodologiczne, epistemologiczne i ontologiczne konsekwencje najważniejszych podziałów paradygmatycznych w naukach społecznych, zarys metodologii nauk społecznych z perspektywy historii i filozofii nauki, metody i techniki jakościowych i ilościowych badań społecznych i pedagogicznych, zasady organizacji i przeprowadzania badań, konstruowania i weryfikacji hipotez i teorii, wreszcie oceny wartościującego stanowiska badacza i etyczne problemy związane z prowadzeniem badań.Oczekiwane efekty: zrozumienie specyfiki podstawowych paradygmatów metodologicznych i epistemologicznych oraz metod jakościowych i ilościowych. Nabranie umiejętności krytycznej oceny narzędzi badawczych i zastosowania odpowiedniej orientacji badawczej wobec wybranego problemu.
Tutaj znajdziecie Państwo program .
Na podstronie materiały znajdują się lektury i materiały do zajęć , dostępne tylko dla uczestników zajęć. Jeśli ktoś z Państwa uczęszcza na zajęcia i nie zna hasła, proszę o kontakt.